Update Twentse Trots

De 1e seizoenshelft zit er op voor het Twentsche Trots Team. Een seizoenshelft waarin het aantal spelers van het team groeide naar 15 en na de winterstop komt daar mogelijk nog een 16e speler bij. We gaan echt de goede kant op met het ‘aangepast voetbal’ bij vv Haaksbergen. De trainers (Joost Kemme, Lars Heijboer, Thies Gerritsen, Timo Bijkerk en Jopp Mentink) verdienen daarvoor een dik compliment, want zij zorgen ervoor dat het enthousiasme in het team groot blijft. De trainingsopkomst is erg goed.

In de 1e seizoenshelft hebben we 4 wedstrijden gespeeld. Er werd goed samengespeeld en iedereen zette zich in voor het team en een zo goed mogelijk resultaat. We hebben 2x gewonnen, 1x gelijkgespeeld en 1x verloren, ons doelsaldo was 13 voor en 11 tegen.

Het absolute hoogtepunt van de afgelopen periode was de ‘Twentedag’. Op 18 november jl mocht het team, inclusief begeleiders en een aantal bestuursleden van vv Haaksbergen, een bezoekje brengen aan de Grolsch Veste. ‘s Ochtends om 9.15 uur vertrokken we met een volle bus richting Enschede. Een aantal spelers vond het zo spannend dat ze de hele nacht wakker hadden gelegen! Bij de Grolsch Veste werden we in het spelershome ontvangen door Jan van Staa en Rik Platvoet en een delegatie van FC Twente die ‘aangepast voetbal’ een warm hart toedraagt. We kregen een sportmaaltijd en gingen ons omkleden in de kleedkamer van FC Twente. Voor deze gelegenheid kregen alle spelers een FC Twente-tenue. (Dat tenue mogen ze houden.) Na de wedstrijdbespreking stapten we in de spelersbus van FC Twente en gingen we terug naar ons eigen complex. Daar werden we opgewacht met rookfakkels door onze tegenstander van die middag Tubantia, ouders, familieleden en bekenden. Onder grote belangstelling eindigde de wedstrijd in 1-1. Na de wedstrijd kreeg iedereen die deze dag tot een succes hadden gemaakt een hapje en een drankje aangeboden van vv Haaksbergen. Zo werd het een dag om nooit te vergeten.

Rest mij nog om de ouders, de trainers en de begeleiders te bedanken voor hun inzet en medewerking en iedereen een heel voorspoedig 2024 toe te wensen.

Met sportieve groet,

Ronald Heijboer (begeleider trainers Twentsche Trots Team)

4 januari 2024